dinsdag 4 juni 2013

Intervaltraining

Omdat gisteravond de training even niet uitkwam, heb ik vanmorgen vroeg voor het werk nog even de schoenen aangetrokken voor een korte intensieve training. Om 6:30 stapte ik uiteindelijk de deur uit.

Na 2 km inlopen heb ik een setje gedaan van 4x 500m (p200m) en daarna rustig nog een stukje uitlopen.

De 500's gingen wat wisselvallig, maar de snelheid zat er zo op de vroege ochtend goed in. Ze gingen in:
  1. 2:15 (4:30/km; 13,3 km/h)
  2. 2:05 (4:10/km; 14,7 km/h)
  3. 2:15 (4:30/km; 13,3 km/h)
  4. 2:06 (4:12/km; 14,6 km/h)
Wat me vandaag opviel was dat mijn hartslag, ondanks de voor mij hoge snelheid, relatief laag bleef. Of dat een gevolg van de halve marathon van anderhalve week terug is weet ik niet, maar het viel me op.

De snelheid geeft me wel een goed gevoel, na de halve marathontraining is die in ieder geval niet afgenomen. 16 juni staat de 5 EM van de Zuidersterloop op het programma, een mooie afstand om eens een tempo te testen van binnen de 5:00/km. Dat is dan ook een mooie tussenstap op weg naar die magische grens van 50 minuten op de 10 km....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten